Here’s a bunch of photos shot during the trip.

ølol pix plz!!1

A couple of small movies from the trip:

Teaser

On the road again

In three weeks Brien, Proctor and Ricky fly over from Florida to join us on VWAudi-Club Norwegen’s winter meet in Funäsdalen in Sweden.

Så var den siste hele dagen kommet og vi hadde enda etpar punkter igjen på todo-listen. Første punkt på agendaen var et besøk hos Exile Cycles og Russel Mitchell, mesteren bak de cleaneste customsyklene som blir laget i Junaiten. Vi pratet lenge med gutta og fikk se både gamle og nye Exile-sykler. Fikk også se Chris Cornell sin Exile-sykkel som var kommet inn til reperasjon etter at Chris ble sideswipa av en truck forleden.

ølol pix plz!!1 Exile Cycles

Etter besøket hos Exile dro vi til Rodeo Drive, parkerte på valet parking og spiste en god lunch. Mens vi satt der så vi bla bounty hunter Duane “Dog” Chapman. Butikkene, bilene, blingen.. OMG.

Kun en ting gjenstod når vi dro fra Rodeo Drive og det var å fullføre roadtrippen fra stranden i Miami på østkysten og stranden i LA på vestkysten. Vi kjørte til Santa Monica og tok en spasertur på stranden og dro inn sjøluft for første gang på nesten tre uker; Turen var fullført.

Vi har gjennomført det hver eneste amerikaner har himlet med øynene over når vi har snakket om det… Vi har kjørt fra Miami til Los Angeles, og vi har hatt den beste ferien ever!

ølol pix plz!!1

Stay tuned for oppsummeringer, ‘behind the scenes’-bilder, og film når vi kommer hjem.

Vi kunne nesten ikke være i LA og Hollywood uten å besøke pengemaskinen Universal $tudios. Etter å ha sett mengden med butikker, kinosaler, rides, attraksjoner og ikke minst folk, så har jeg absolutt ingen dårlig samvittighet for å tidligere ha lastet ned etpar filmer fra nettet. ;-)

Vi fikk med oss en tour rundt mellom flere av soundstagene og kulissene til kjente filmer og serier, bla gaten fra Desperate Housewives. I tillegg tok vi en håndfull rides, bla Back to the future og Jurassic Park. Vi var der hele dagen og hadde a blast!

ølol pix plz!!1

Seff. Nå er vi her. Hollywood. Filmstjerner, vakre mennesker og Junaiten crew. Vi går hånd i hånd. Første natten her i Hollywood var herlig. Tidligere på dagen hadde vi vært oppe i Beachwood for å knipse noen shots av Hollywood-skiltet. Så spanet vi Beverly Hills, der vi skal kjøpe oss hus om noen år.. På vei ned i resepsjonen, hørte vi et enormt smell. Vi går ned en trapp, og ser folk ligge langflate på bakken. Det ligger glass overalt. En Mercedes SL 55 AMG har nettopp knekt styrestaget, og har pløyd inn i fortauskanten rett utenfor. Bilen smalt inn i en lyktestolpe, og debris har flydd, og knust alle rutene på forsiden. Ut av bilen spretter en forskrekket kvinne, og det er helt mayhem i Hollywood boulevard. Vi er greit omtåket av Corona og action, og tar alt med et smil. Kvelden ble avsluttet på Hooters, og vi møtte nye venner (venninner) med påfølgende mailadresser og telefonnummere. Noen ganger er det kult å være fra Norge, og i tillegg se bra ut.

Kvelden igår startet som sagt med mat på Hooters. Deretter tok vi noen flere ronas på hotellet før vi dro på Club Vegas i Costa Mesa. Vi fikk litt hastverk når bilen kom for å hente oss, så jeg glemte dessverre av kameraet, men tok et bilde med mobilen som kanskje gir et inntrykk av stemningen på stedet:

Club Vegas

Ganske kort tid etter at vi kom inn på Club Vegas, som viste seg å være et stort utested, dannet det seg en åpen sirkel der vi stod og en gjeng med asiatiske og afroamerikanske bein og bevere begynnte å battle i en seriøs dance off. Jeg har aldri sett maken til fet dansing live. Hvor ofte ser man gutta stå på en arm og hoppe opp og ned på dansegulvet hjemme i Norge? Etter tjue minutter brøt dance offen opp like fort som den startet.

Kvelden fortsatte med ronas, dansing og grisesterke vodka Redbulls der det seriøst var manko på Redbull. Når kvelden var på hell busta Mattis av seg noen hissige moves på dansegulvet og utfordret han ene asiaten til dance off. Utfordringen ble besvart med “I don’t dance with white guys…” og dermed var kvelden over :-)

Dagen idag ble viet til å piske TomTom og Durangotango rundt i Los Angeles-området. Vi besøkte HQ til Foose Design, Boyd Coddington og Jesse James’ West Coast Choppers. Alle tre artige steder å ha fått med seg. Spesielt artig var det å stikke innom Foose Design og se på kommende prosjekter, f.eks. Riddler-prosjektet for 2008, og prate litt med folkene der, bl.a. kona til Foose. Boyd er kanskje en sær jævel, men han kan lage biler, det er det ikke noen tvil om, så besøket hos han var også et minne å ta med seg. Jesse James var dessverre til lunch når vi var innom.

Etter det dro vi på Hooters of Costa Mesa og spiste diverse sjømat og kylling. Vi ble selvfølgelig veldig populære i og med at vi kom fra Norge; ‘Your accent is soooo cute!’.

Nå har vi en rask pitstop på hotellet før vi stikker ut på nattelivet i Costa Mesa igjen. Dette blir siste kveld her før vi i morgen vender nesa mot Hollywood og vårt siste hotell på turen.

ølol pix plz!!1 Foose Design!

ølol pix plz!!1 Boyd Coddington!

ølol pix plz!!1 West Coast Choppers!

Vi forlot San Francisco med gode følelser. Denne byen likte vi. Jeg skal definitivt tilbake hit en gang. På vei mot L.A stoppet vi innom Gilmore Premium outlets. Der shoppet vi greit mye. Durangotangen var stappfull med klær og accessories. Shoppingen tok greit mange timer, så det var allerede mørkt innen vi kom oss videre. Etter litt effektiv kjøring, fant vi oss likevel i Canoga Park, L.A. Der tok vi inn for natten, og hentet med oss et par pizzaer fra Pizza Hut på rommet. Dette var tydeligvis ikke et vestkant-nabolag, siden vi ble vekket av div. gjengkriger og politihelikoptere i løpet av natten. Vi dro videre tidlig neste morgen. Når vi kom til vårt neste hotell endte vi opp rundt den tilhørende poolen og jacuzzien. Det er ikke feil å ligge med ronas på bassengkanten i november ass.

Allright, let me break it down slow… Just wanted to do a shoutout to the guys back in Jax. We miss you guys! Really hope our plan works out for february. A shame that the twins can’t stand the cold tho, I know that there are several guys willing to keep them warm ;-) And speaking of the twins! Girls, what’s up with the Mustang ride? It never happened!

And to Melisa and Rich from Daytona, thanks for a great evening in Miami! You’re more than welcome to join us aswell next time we come to the States.

Next autumn we’ll see you ALL in Vegas, right?

Jepp. Vi skulle besøke Alcatraz. Tok båten ut fra Pier 33, og var klare for litt amerikansk historie. Været var upåklagelig, og på denne tiden av året var det ikke smekkfullt med turister. Vi valgte å ta audio-touren, og det er absolutt å anbefale. Lydopptakene var autentiske, og utrolig proft lagt opp. Vi vurderte å ta en night-tour, men av hensyn til fotografiene og filmen, dro vi heller på dagtid. Jeg kan tenke meg det er ganske så creepy her på natten. Alle gutta var enige om at dette var en fet dag. Vi avsluttet med fylla på et lokalt vannhull, og ble kjent med nye folk.

ølol pix plz!!1

Da var vi på plass i San Francisco. Tatt inn på Comfort inn ved Lombard Street. Også kjent som verdens mest svingete gate. Har spist på Bobo’s. (www.boboquivaris.com). Reserverte bord for noen måneder siden, og JA.. de har verdens beste biff. Bestilte 3 stk Filet Mignon med twice baked potatoes, og det var uten tvil det beste måltidet vi har hatt ever. Sitter nå på hotellrommet og ser nyeste ep. av Prison Break, så skal vi hitte town. Det blir nok enda en night to remember.